3 online marketingstrategieën die je moet kennen

3 online marketingstrategieën die je moet kennen

Online marketing bestaat in wezen uit het gebruik van online strategieën om zichtbaarheid te geven en een bedrijf te promoten via verschillende digitale platforms op het internet. Marketing 2.0 omvat alle strategieën van promotie, aantrekking en verkoopgeneratie via het internet. Zo bereikt u, door een groot bereik te hebben, potentiële klanten aan wie je jouw producten of diensten kunt verkopen. Als je het concept van de belangrijkste online marketingstrategieën kent en begrijpt, kunt je beslissen welke je moet toepassen om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

1. Inhoud Marketing

Deze marketingstrategie is gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle inhoud om een doelpubliek aan te trekken. Het is de moeite waard te verduidelijken dat het bij waardevolle inhoud gaat om het delen van informatie die het doelpubliek helpt zich te informeren over jouw probleem en de verschillende oplossingen daarvoor, zodat zij vervolgens kunnen besluiten tot aankoop over te gaan. Je kunt een strategie ook gebruiken om uzelf te positioneren als een leider in jouw bedrijfstak, verkeer naar jouw website te genereren, enz. Dankzij platforms als Google, YouTube en sociale media kunnen mensen jouw inhoud vinden en zo jouw bedrijf ontdekken. Dit betekent dat als je contentmarketing wilt toepassen in jouw digitale marketingstrategie, je alle contentstrategieplanning moet uitvoeren door eerst na te denken over jouw klant en waar hij naar zoekt op het internet.

2. Zoekmarketing

Zoekmarketing is een online marketing strategie die door veel bedrijven wordt gebruikt om onmiddellijk te scoren in zoekmachines zoals Google en het doelpubliek aan te trekken door middel van PPC (Pay per click) strategieën. De meeste zoekmachines bieden hun marketing diensten aan op een Pay Per Click basis via Google Ads. Een van de voordelen van zoekmachine marketing is dat jouw bedrijf vanaf de eerste dag in de eerste zoekresultaten verschijnt, en dat je jouw budget alleen uitgeeft voor elke klik die je ontvangt, waardoor je controle hebt over jouw reclame-investering.

3. SEO-strategie

Zoekmachine Optimalisatie is een strategie die bestaat uit het optimaliseren van jouw website zodat zoekmachines jouw site crawlen en op de eerste plaatsen komen te staan om gevonden te worden door jouw potentiële klanten. Het doel van SEO is jouw site in de bovenste zoekmachine resultaten te plaatsen om een groot aantal bezoeken aan jouw site te krijgen zonder ervoor te betalen. Hoewel er duizenden factoren zijn waarmee een zoekmachine rekening houdt om jouw site te positioneren, kan worden gesteld dat de belangrijkste zijn: autoriteit en relevantie.